Skip To Content
WLTP vožnje potrošnju goriva
Da bi se izmerila potrošnja goriva i poštovanje striktnih ograničenja emisije izduvnih gasova, svi novi automobili prolaze standardizovan postupak ispitivanja. Od 1. septembra 2017. u EU se za nove putničke automobile sprovodi novi "Globalno usklađen postupak ispitivanja za laka vozila" (WLTP) kao naslednik NEDC-a (Novog evropskog ciklusa vožnje), koji je bio u upotrebi od 1992. Objavljivanje vrednosti ispitivanja novog ciklusa vožnje obavezno je za sve proizvođače automobila od 1. septembra 2018. Na ovoj stranici pronaći ćete najvažnije činjenice o WLTP-u, po čemu se razlikuje od NEDC-a, kao i informacije o EURO 6d-TEMP standardu i njegovoj vezi sa Realnom emisijom u toku vožnje (RDE).
 
Saznajte više

Wltp u odnosu na nedc

WLTP NEDC
Početna temperatura
14°C 20-30°C
Vreme trajanja ciklusa
30 min 20 min
Procenat vremena mirovanja
13% 25%
Dužina ciklusa
oko 23 km
oko 11 km
Brzina
Prosečna: 46.6 km/h
Maksimalna: 131 km/h
Prosečna: 34 km/h
Maksimalna: 121 km/h
Pogonska snaga

Prosečna: 7 kW

Maksimalna: 47 kW

Prosečna: 4 kW
Maksimalna: 34 kW
Uticaj opcione opreme, klima uređaja i otpora kotrljanja.
Opciona oprema se uzima u obzir za masu, aerodinamičnost i otpor kotrljanja. Bez klima uređaja.
Vrednosti uzimaju u obzir samo otpor kotrljanja.

WLTP: REALNIJE VREDNOSTI ZA POTROŠNJU GORIVA.

Novi WLTP ciklus vožnje uzima u obzir situacije bliže svakodnevnoj eksploataciji nego NEDC standard, što vam omogućuje da bolje procenite dnevnu potrošnju.

 

Globalno usklađen ispitni postupak za laka vozila (WLTP) uveden je 1. septembra 2017. za nove tipove vozila. 12 meseci kasnije postao je obavezujući za sva putnička vozila i tako nasledio ranije korišćen Novi evropski ciklus vožnje (NEDC). Još dok je bio u fazi ispitivanja, WLTP je uveden s namerom da obezbedi korisnicima podatke o potrošnji goriva bliže realnom ponašanju u vožnji i kreira novi nivo transparentnosti.

 

WLTP uzima u obzir:

  • Realniju dinamiku vožnje i spoljnu temperaturu
  • Veću testiranu razdaljinu
  • Veće prosečne i maksimalne brzine
  • Kraće periode mirovanja
  • Više kočenja i ubrzavanja

 

Opciona oprema takođe ima uticaja na vrednosti dobijene korišćenjem WLTP ciklusa vožnje.

Šta je wltp ciklus vožnje?

Šta je wltp ciklus vožnje?

WLTP ciklus vožnje se sastoji iz nekoliko faza zasnovanih na profilima svakodnevne vožnje vozača širom sveta.

 

U poređenju s NEDC-om je dinamičniji, ima manje faza mirovanja i vozi se većom brzinom tokom dužeg vremenskog intervala kako bi odražavao savremene situacije u vožnji.

 

Svaka kombinacija motora/menjača testirana je kako s najekonomičnijom opremom, tako i sa opremom najvećeg inteziteta potrošnje goriva. Mada je uvođenje WLTP-a rezultiralo objavljivanjem viših vrednosti za potrošnju goriva i emisiju CO2, ove vrednosti su sada mnogo bliže stvarnoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

Pročitajte Više Prikaži Manje
  • Šta je wltp ciklus vožnje?

    Šta je wltp ciklus vožnje?

    WLTP ciklus vožnje se sastoji iz nekoliko faza zasnovanih na profilima svakodnevne vožnje vozača širom sveta.

     

    U poređenju s NEDC-om je dinamičniji, ima manje faza mirovanja i vozi se većom brzinom tokom dužeg vremenskog intervala kako bi odražavao savremene situacije u vožnji.

     

    Svaka kombinacija motora/menjača testirana je kako s najekonomičnijom opremom, tako i sa opremom najvećeg inteziteta potrošnje goriva. Mada je uvođenje WLTP-a rezultiralo objavljivanjem viših vrednosti za potrošnju goriva i emisiju CO2, ove vrednosti su sada mnogo bliže stvarnoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

    Pročitajte Više Prikaži Manje

Euro 6 i rde

WLTP RDE
Temperatura
14°C - 23°C
3°C - 30°C
umereni uslovi testiranja

Masa
Prazno vozilo
+ vozač + 15% tereta

Do 90% dodatnog tereta
Vreme trajanja
30 minuta
90 - 120 minuta
Rute
Definisan ciklus
Bilo koja ruta (gradska vangradska, autoput) u okviru ispitnih uslova

TESTIRANJE U REALNIM USLOVIMA.

Po novim emisionim standardima od uvođenja Euro 6d-TEMP, vozila će ubuduće morati da dokažu proklamovanu emisiju izduvnih gasova pod strožim uslovima testiranja. Ovo znači da granične vrednosti emisije azotovih oksida (NOX) i čestica neće samo morati da budu ispunjene u laboratorijskim uslovima novog WLTP-a, već će morati i da budu potvrđene u realnom testiranju.

 

Stoga, ispitni postupak RDE-a (Realne emisije tokom vožnje) ne zahteva fiksni ciklus vožnje; razdaljina, ubrzanje, spoljna temperatura, uslovi vetra i saobraćaja se mogu slobodno izabrati unutar datih statističkih graničnih vrednosti.