Da bi se izmerila potrošnja goriva i poštovanje striktnih ograničenja emisije izduvnih gasova, svi novi automobili prolaze standardizovan postupak ispitivanja. Od 1. septembra 2017. u EU se za nove putničke automobile sprovodi novi "Globalno usklađen postupak ispitivanja za laka vozila" (WLTP) kao naslednik NEDC-a (Novog evropskog ciklusa vožnje), koji je bio u upotrebi od 1992. Objavljivanje vrednosti ispitivanja novog ciklusa vožnje obavezno je za sve proizvođače automobila od 1. septembra 2018. Na ovoj stranici pronaći ćete najvažnije činjenice o WLTP-u, po čemu se razlikuje od NEDC-a, kao i informacije o EURO 6d-TEMP standardu i njegovoj vezi sa Realnom emisijom u toku vožnje (RDE).
Novi WLTP ciklus vožnje uzima u obzir situacije bliže svakodnevnoj eksploataciji nego NEDC standard, što vam omogućuje da bolje procenite dnevnu potrošnju.
WLTP ciklus vožnje se sastoji iz nekoliko faza zasnovanih na profilima svakodnevne vožnje vozača širom sveta. U poređenju s NEDC-om je dinamičniji, ima manje faza mirovanja i vozi se većom brzinom tokom dužeg vremenskog intervala kako bi odražavao savremene situacije u vožnji.
Svaka kombinacija motora/menjača testirana je kako s najekonomičnijom opremom, tako i sa opremom najvećeg inteziteta potrošnje goriva. Mada je uvođenje WLTP-a rezultiralo objavljivanjem viših vrednosti za potrošnju goriva i emisiju CO2, ove vrednosti su sada mnogo bliže stvarnoj potrošnji goriva i emisiji CO2.
Po novim emisionim standardima od uvođenja Euro 6d-TEMP, vozila će ubuduće morati da dokažu proklamovanu emisiju izduvnih gasova pod strožim uslovima testiranja. Ovo znači da granične vrednosti emisije azotovih oksida (NOx) i čestica neće samo morati da budu ispunjene u laboratorijskim uslovima novog WLTP-a, već će morati i da budu potvrđene u realnom testiranju.
Stoga, ispitni postupak RDE-a (Realne emisije tokom vožnje) ne zahteva fiksni ciklus vožnje; razdaljina, ubrzanje, spoljna temperatura, uslovi vetra i saobraćaja se mogu slobodno izabrati unutar datih statističkih graničnih vrednosti.
Slika može prikazivati opcionu opremu.
Opisane i ilustrovane karakteristike mogu se odnositi na ili prikazivati opcionu opremu koja nije uključena u standardnu isporuku. Navedene informacije bile su tačne u vreme objavljivanja. Zadržavamo pravo izmene dizajna i opreme. Prikazane boje samo približno odgovaraju stvarnim bojama. Ilustrovana opciona oprema dostupna je uz doplatu. Dostupnost, tehničke karakteristike i oprema koja se isporučuje na našim vozilima mogu varirati ili biti dostupni samo u pojedinim zemljama ili samo uz doplatu. Za preciznije informacije o opremi koja se isporučuje na našim vozilima, možete se obatiti lokalnom ovlašćenom Opel partneru.
+) WLTP
+) Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su prema Globalno usklađenom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP), u skladu s uredbama R (EC) br. 715/2007 i R (EU) br. 2017/1151. Vrednosti ne uzimaju u obzir posebno korišćenje i uslove vožnje. Više informacija o zvaničnim vrednostima za potrošnju goriva i emisiju CO2 naći ćete u uputstvu ,,Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova putnička vozila” koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima ili kod imenovanog državnog organa.
++) NEDC
++) Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su prema Globalno usklađenom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP), a relevantne vrednosti su ponovo prevedene u NEDC kako bi se omogućilo poređenje, u skladu s uredbama R (EC) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1153 i R (EU) br. 2017/1151.
Vrednosti ne uzimaju u obzir posebno korišćenje, uslove vožnje, opremu ili opcije i mogu varirati u zavisnosti od dimenzija pneumatika. Više informacija o zvaničnim vrednostima za potrošnju goriva i emisiju CO2 naći ćete u uputstvu ,, Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova putnička vozila” koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima ili kod imenovanog državnog organa.
+++) Odlazeći modeli / Laka komercijalna vozila
+++) Sve navedene vrednosti odnose se na osnovni EU model sa standardnom opremom. Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su u skladu s uredbama R EC br. 715/2007 i R (EC) br. 692/2008 (u odgovarajućim verzijama), uzimajući u obzir masu vozila u voznom stanju, kako je navedeno u uredbama. Dodatna oprema i fabrički ugrađene opcije mogu voditi nešto višim vrednostima za potrošnju i emisiju CO2 od navedenih. Vrednosti za potrošnju goriva i emisiju CO2 ne odnose se ni na jedno vozilo posebno i nisu deo ponude. Ovde su date samo u cilju poređenja različitih vozila, ali se mogu razlikovati od konkretne potrošnje goriva pri vožnji u realnim uslovima, koja u velikoj meri zavisi od stila vožnje i uslova eksploatacije. Dodatna oprema može povećati masu praznog vozila i, u nekim slučajevima, dozvoljeno osovinsko opterećenje kao i dozvoljenu ukupnu masu vozila i smanjiti dozvoljenu masu prikolice pod punim teretom. Ovo može dovesti do smanjenja maksimalne brzine i povećanja vremena ubrzanja. Vozne performanse podrazumevaju vozača od 75 kg i 125 kg tereta. 2 H gas u m3/100 km.
Ciklus vožnje WLTP-a (‚‚Globalno usklađenog postupka ispitivanja za laka vozila") nudi rešenje za ono što su ključne zamerke NEDC-u (‚‚Novom evropskom ciklusu vožnje"). NECD je aktuelni merni metod koji je naveden u Uredbama (EC) br. 715/2007 i 692/2008, pa je i dalje je zakonski obavezno objavljivati vrednosti za potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova u skladu s njim. Profil vožnje prema novom ciklusu vožnje više odgovara svakodnevnoj vožnji i nije izmeren samo za određen nivo opreme, već uzima u obzir i uticaj dodatne opcione opreme.
Dnevna potrošnja goriva jednog vozila umnogome zavisi od individualnog profila korišćenja i toga gde se vozi: u gradskom saobraćaju, na otvorenom putu ili autoputu. Ove razlike su bolje prikazane u WLTP ciklusu vožnje. Umesto da samo izračunava vrednosti ‚‚u gradu, van grada, kombinovane" (kako navode Uredbe (EC) br. 715/2007 i 692/2008), zasnovane više na teoretskom profilu vožnje, WLTP obezbeđuje četiri pojedinačne vrednosti za različite, unapred određene profile putovanja (malu, srednju, veliku i ekstra veliku) koje su zasnovane na statističkim istraživanjima i analizi profila vozača i prosečnih vrednosti. Uz ovo, WLTP ciklus vožnje je dinamičniji nego NEDC i odražava veće ubrzanje, veću prosečnu brzinu i veću maksimalnu brzinu.
Vrednosti objavljene za Opel Astru od juna 2016. prikazuju raspon koji se objašnjava na sledeći način: Niža vrednost je najniža vrednost od četiri faze WLTP-a, gde je vožena verzija Opel Astre s najnižim vrednostima potrošnje za navedenu kombinaciju motora/menjača. Gornja vrednost predstavlja najvišu vrednost od četiri faze WLTP ciklusa, gde je vožena verzija Opel Astre s najvišim vrednostima potrošnje za konkretnu kombinaciju motora/menjača. Dobijene vrednosti obezbeđuju dobar pregled i korisnu naznaku očekivane dnevne potrošnje.
Molimo, imajte u vidu da su vrednosti zasnovane na WLTP ciklusu vožnje određene korišćenjem standardizovanog, unapred definisanog ciklusa vožnje na uređaju za testiranje.
Tehnologija kolačića pomaže nam da Vam pružimo najbolje moguće iskustvo kada posetite ovaj sajt. Molimo Vas da nas obavestite ako želite da prihvatite kolačiće. Saznajte više
Dok aktuelni NEDC standard predstavlja vrednosti za potrošnju ‚‚u gradu, van grada i kombinovanu", zasnovane na teoretskom profilu vožnje, WLTP koristi ‚‚realne" profile vožnje dobijene iz globalnog statističkog istraživanja. WLTP ciklus vožnje podeljen je u četiri dela s različitim prosečnim brzinama: malom, srednjom, velikom i ekstra-velikom. Svaki deo se sastoji od različitih faza tokom vožnje, faze zaustavljanja, ubrzanja i kočenja, koje predstavljaju profile svakodnevne vožnje. Svaka kombinacija motora/menjača testirana je kako s najekonomičnijom opremom, tako i sa opremom najvećeg inteziteta potrošnje goriva.
Opel je trenutno u procesu testiranja svakog modela iz svoje ponude u skladu sa WLTP standardima. Objavljene vrednosti definišu raspon od najniže do najviše potrošnje za svaku kombinaciju motora/menjača. Ovo daje dobre naznake očekivane dnevne potrošnje za svaki model.
Molimo, imajte u vidu: Vrednosti zasnovane na WLTP ciklusu vožnje se određuju korišćenjem standardizovanog, unapred definisanog ciklusa vožnje na uređaju za ispitivanje.
Globalno usklađen ispitni postupak za laka vozila (WLTP) uveden je 1. septembra 2017. za nove tipove vozila. 12 meseci kasnije postao je obavezujući za sva putnička vozila i tako nasledio ranije korišćen Novi evropski ciklus vožnje (NEDC). Još dok je bio u fazi ispitivanja, WLTP je uveden s namerom da obezbedi korisnicima podatke o potrošnji goriva bliže realnom ponašanju u vožnji i kreira novi nivo transparentnosti.
WLTP uzima u obzir:
Opciona oprema takođe ima uticaja na vrednosti dobijene korišćenjem WLTP ciklusa vožnje.
Od 1. septembra 2017. neka od novih vozila su već dobila homologaciju u skladu s Globalno usklađenim ispitnim postupkom za laka vozila (WLTP), koji predstavlja novi, realniji ispitni postupak za merenje potrošnje goriva i emisije CO2. Za putničke automobile WLTP je od 1. septembra 2018. u potpunosti zamenio prethodni ispitni postupak, Novi evropski ciklus vožnje (NEDC).
Ciklus vožnje WLTP-a (‚‚Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila") nudi rešenje za ono što su bile glavne zamerke NEDC-u (‚‚Novom evropskom ciklusu vožnje"). Konkretno, profil vožnje novog WLTP ciklusa vožnje bolje oslikava savremenu svakodnevnu eksploataciju automobila i ne meri se samo za osnovno vozilo, već uzima u obzir i uticaj dodatne opcione opreme.
Zbog realnijih ispitnih uslova, potrošnja goriva i emisija CO2 izmerena po WLTP-u je u mnogim slučajevima viša nego prema NEDC-u. Dnevna potrošnja goriva vozila umnogome zavisi od profila individualne eksploatacije, kao i od toga gde i kako se vozi: u gradskom saobraćaju, na otvorenom putu ili autoputu. Ove razlike su bolje prikazane u WLTP ciklusu vožnje. Umesto da samo izračunava vrednosti za eksploataciju prema teorijskom profilu vožnje ‚‚u gradu, van grada, kombinovanu" (kako je naznačeno u Uredbama (EC) br. 715/2007 i 692/2008), WLTP oslikava četiri pojedinačne vrednosti za različite, unapred određene profile putovanja (malu, srednju, visoku i ekstra-visoku) koje su zasnovane na statističkim istraživanjima, te analizi korisničkih profila i prosečnih vrednosti. Takođe, WLTP ciklus vožnje je daleko dinamičniji nego NEDC i odražava veće ubrzanje, veću prosečnu brzinu i veću maksimalnu brzinu.
Još uvek je zakonski obavezno objavljivati vrednosti za potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova prema NEDC-u. Ove vrednosti su preračunate iz vrednosti izmerenih prema WLTP-u.