Adam Opel osnovao je svoju kompaniju 21. januara, 1862. Godine u Riselshajmu. Bio je to prvi korak u dugom inovacionom putovanju. Pogledajte izbliza istoriju Opelovih automobila.
Nakon godina rada kao mašinski šegrt, Adam Opel započinje posao u svom rodnom gradu Riselshajmu: gde sklapa svoju prvu mašinu za šivenje, udarajući temelje za kompaniju Opel.
Kompanija se širi: Adam Opel zapošljava svog prvog radnika, a prvog pripravnika dve fodine kasnije. Reklamom u regionalnom časopisu Groß-Gerauer Kreisblatt, Opel započinje sa predstavljanjem svog proizvoda.
Posao sa mašinama za šivenje cveta. Adam Opel se seli u svoju prvu fabričku zgradu, industrijsku halu sa pridodatim prostorijama za život. Godinu dana kasnije, uvodi parne kapacitete u proizvodni pogon.
1868. godine, Adam Opel se venčava sa Sofi Šeler, ćerkom vlasnika jedne fabrike. U godinama koje dolaze rađa im se pet sinova: Karl, 31. avgusta 1869; Vilhelm, 15. maja 1871. godine; Hajnrih, 22 septembra 1873; Fridric, 30 aprila 1875; i Ludvig, 1. januara 1880.
Adam Opel donosi plan zdravstvenog osiguranja fabrike.
Ulazeći u rastuće biciklističko tržište, Opel osigurava drugi oslonac za svoju kompaniju. Opelovi sinovi su posvećeni biciklisti, pobeđuju u nekoliko stotina trka na Opelovim biciklima u godinama do 1898. Za manje od četrdeset godina Opel postaje najveći proizvođač bicikala na svetu.
Adam Opel umire u 58. godini. Njegova žena Sofi preuzima na sebe da vodi posao, uz podršku sinova.
“Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” je ime dato prvom Opelovom automobilu. Označava početak proizvodnje u Riselshajmu, te stvara osnovu za proizvodnju prvih namenskih vozila. Tokom godine kompanija ostvaruje svoj međunarodni debi u moto-sportu.
Hajnrih fon Opel pobeđuje na brdskoj trci Königsstuhl u blizini Hajdelberga u Opel Lutzmann-u.
Zaključen ugovor sa francuskim proizvođačem Alexandre Darracq, kojim je Opel ovlašćen da proizvodi Darracq automobile po licenci.
Opel proizvodi svoj prvi motorcikl.
Prva Darracq šasija opremljena Opelovom karoserijom u Riselshajmu. Vozila se prodaju pod imenom Opel Darracq.
Prvi model u potpunosti proizveden od strane Opela, sa novo-razvijenim dvocilindarskim motorom od 10/12 ks, razvijen u jesen iste godine.
Opel razvija svoj prvi četvoro-cilindarski motor, snage 20/24 ks.
Otvaranje Opel Darracq-ovog izložbenog salona i servisnog centra u blizini Tirgarten parka u Berlinu.
Hiljaditi Opelov automobil izlazi iz fabrike. Opel osniva fabriku podružnicu u Berlinu.
U specijalnom automobilu od 60 ks, Opelov test vozač i vozač trkačkih automobila kompanije Karl Jerns osvaja trku za carevu nagradu u regionu Taunus: Opel dobija Carevu nagradu za najbolji nemački automobil i biva namešten za dvorskog liferanta.
Opel uvodi kompaktan automobil po pristupačnoj ceni. Dvosed sa 4/8 ks, prilagođen za kupce koji pridaju veliku važnost pouzdanosti, postaje poznat kao “Doktorwagen” (automobil za doktore).
Primenjen system modularne proizvodnje: montažne karoserije se kombinuju sa raličitim šasijama I motorima.
Opelov tržišni udeo u Nemačkoj raste na 12,3%.
Sa modelom od 6/16 ks, Opel usvaja oblik nove “torpedo” karoserije. Pored toga, Opel odgovara na tehnološki razvoj, popunjavajući nove tržišne praznine: proizvođač automobile razvija svoj prvi avionski motor koji pogoni Euler dvokrilac. Istovremeno, kompanija robustan, motorizovan plug za velike farme.
Značajan deo fabrike uništen u velikom požaru.
Proizvodanj šivaćih mašina se završava sa proizvedenom milionitom jedinicom.
Ustanovljena fondacija “Adam Opel” radi finansiranja penzionog plana za radnike fabrike.
Opel proslavlja svoju 50. godišnjicu.
Desetohiljaditi Opelov automobil izlazi iz fabrike.
Na osnovu iskustva iz velikog požara 1911. godine, inženjeri u Riselshajmu razvili su “Motorizovana vatrogasna kola” za vatrogasnu brigade fabrike. Rana vatrogasna mašina se uspešno prodaje po gradovima.
Uvodi se nova perjanica: impozantno 4-cilindarsko vozilo sa 40/100 ks.
Trkački automobil sa inovativnom tehnologijom motora razvijen za Grand Prix sezonu: 4-cilindarski motori zapremina 4 i 4,5 litara imaju četiri ventila po cilindru, kao i dvostruku bregastu osovinu pogonjenu vertikalnom osovinom.
Razvijen rekorderski trkački automobil, na osnovu motorne tehnologije koja je dovela do osvajanja gran prija 1913. godine. Poslednja reč tehnike nije samo jedan od prvih automobila sa 4-cilindarskom tehnologijom – zapremine 12,3 litara, već je njegova 4-cilindarska, 16-ventilna pogonska jedinica, motor najveće zapremine koji izlazi iz pogona u Riselshajmu. Opel postaje najveći proizvođač automobila u Nemačkoj.
Kreće se sa proizvodnjom modela od 5/14 ks . Veoma uspešan automobil je nazvan “Puppchen” (lutkica).
Tokom prvog svetskog rata (1914–1918), Opel proizvodi teške kamione za vojsku.
Sa modelom od18/50 ks, Opel uvodi svoj prvi 6-cilindarski motor, zapremine 4,7 litara.
Otvorena Opelova trkačka staza južno od Riselshajma. Ovalna betonirana staza sa ograđenim krivinama, je prva stalna staza za trke i testiranja u Nemačkoj – godinama pre otvaranja drugih dobro poznatih staza za trke, poput Berlin AVUS-a i Nirburgringa.
Osnovan prvi radni savet u Opelu.
Opel proizvodi 8-cilindarski motor, koji se dokazao u velikom broju trka – naročito u Ajfelovoj trci iz 1922.
Fric fon Opel pobeđuje u prvoj trci na berlinskoj stazi AVUS, u onovremenoj klasi osam “poreskih” konjskih snaga.
Investicija od milion zlatnih maraka, Opel u potpunosti modernizuje svoju proizvodnju automobila. Fabrika u Riselshajmu je prvi nemački proizvođač koji uvodi proizvodne metode budućnosti koji podrazumevaju velike količine, uključujući procese na liniji za sklapanje.
Prvi automobil koji izlazi iz modernizovane fabrike: legendarni model od 4/12 ks, najpoznatiji kao “Laubfrosch” (Žaba na drvetu), sa imenom koje upućuje na njegovu zelenu karoseriju i isturene farove.
Opelova predstavništva uvode novu revolucionarnu uslugu: standardizovano održavanje po fiksnim cenama.
Zahvaljujući najsavremenijim tehnološkim metodama i visokoj potražnji, cena modela “Žaba na drvetu” pada sa originalnih 4.500 maraka na 2.980 maraka, da bi na kraju pala na tek 1.990 maraka. Ovo čini automobil priuštivijim za još sire slojeve društva.
Trkački tim iz Riselshajma beleži ukupno 75 pobeda u različitim klasama moto-sporta.
Sa tržišnim udelom od 37,5 odsto, Opel je ubedljivo najveći nemački proizvođač automobila. U pripremi za savez sa General Motors-om, kompanija se pretvara u akcionarsko društvo.
Nova perjanica dobija ime: Regent limuzina, pogonjena motorom od 24/110 ks, sa osam cilindara.
Tehnologija motorcikla dostiže visoku vrednost uvođenjem Motoclub-a. Avangardni motor poseduje ram od presovanog čelika, moderan rezervoar za gorivo u obliku suze, kao i vazdušasto sedište.
Započinje program RAK vozila na raketni pogon: RAK 1 ubrzava od 0 do 100 km/h za svega 8 sekundi na Opelovoj stazi za trke. Mesec dana kasnije, Fric fon Opel postiže najveću brzinu od 238 km/h na modelu RAK 2 na stazi AVUS u Berlinu, što mu donosi popularnost . Na zatvorenoj deonici pruge u blizini Burgvedela, raketne sanke RAK 3 postižu brzinu od 254 km/h, čime je postavljen novi svetski rekord u brzini na šinama.
General Motors preuzima 80 odsto deonica kompanije Opel Automobile GmbH za nešto manje od 26 miliona dolara, čime postaje većinski deoničar. Opel je prvi nemački proizvođač koji osniva osiguravajuću kuću. Još jednom prvi: “Opel Bank” finansira kupovinu automobila i omogućava plaćanje na rate.
Tokom iste godine, Fric fon Opel obavlja prvi na svetu raketni let sa ljudskom posadom, u svome raketnom avionu RAK 1 Fridrih na bivšem Frankfurtskom aerodromu u Rebštoku.
Izbacivanje na tržište serije kamiona Opel Blitz.
Fabrika u Riselshajmu proizvodi prvi “narodni automobil,” pristupačno vozilo izvedeno sa motorom od 1,2 litre. Između 1931. i 1935, proizvedeno je 100,000 jedinica – brojka koja nikad pre nije dostignuta sa samo jednim modelom u Nemačkoj.
General Motors preuzima preostalih 20 odsto deonica u korporaciji Opel.
Opel postaje prvi proizvođač koji osniva školu za obuku za odnose sa kupcima.
Opel predstavlja Olympia-ju, prvi auto u masovnoj proizvodnji u Nemačkoj sa potpuno čeličnom integrisanom karoserijom i ramom. Prednosti: niska težina, velika pasivna sigurnost i unapređena aerodinamika. Istovremeno, uvodi se novi proizvodni proces razvijen i patentiran od strane inženjera u Riselshajmu: takozvano “venčanje” koje spaja montažnu karoseriju sa šasijom i mehaničkim delovima.
Zvanično otvaranje pogona za proizvodnju kamiona u Brandenburgu. Nova fabrika, koja je počela da sklapa kamione već u novembru 1934. Godine poseduje godišnji kapacitet od 25,000 Blitz vozila.
Opel postaje prvi nemački proizvođač koji proizvodi više od 100.000 vozila godišnje.
Sa modelom P4, Opel donosi kompaktan automobil sa neuporedivom cenom.
Još jedan model koji se odlikuje bezbednošću koju donosi integralni ram i karoserija silazi sa proizvodnih traka u Riselshajmu: prvi Kadett.
Istovremeno, izbacivanje na tržište elegantnog i moćnog Opela Super 6.
Kompanija je najveći proizvođač i izvoznik automobila u Evropi, sa godišnjom proizvodnjom od 120,293 jedinica.
Opel obeležava 75. godišnjicu. Kompanija fokusirana na proizvodnju automobila, prodaje svoju proizvodnju bicikala NSU – nakon proizvedenih 2,6 miliona bicikala.
Predstavljen Opel Admiral, nova perjanica pogonjena 3,6-litarskim motorom.
Proizvodnja Frigidaire frižidera za domaćinstvo počinje u Riselshajmu.
Nova generacija modela Olympia na tržištu. Prvi Opel Kapitän predstavljen javnosti.
Četvrtu godinu za redom, Opel inajveći proizvođač automobila u Evropi, sa 25.374 radnika.
Proizveden milioniti Opel, model Kapitän. U oktobru, prema naredbi nacističkog režima dolazi do obustave proizvodnje putničkih automobila.
Pored kamiona, uključujući i one sa pogonom na četiri točka i guseničara, proizvodi se i vojna oprema poput opreme za spuštanje, kokpita i tankova za gorivo itd.
Savezničke bombe uništavaju pola fabrike u Riselshajmu; farbika u Brandenburgu je gotovo u potpunosti uništena.
Kompletni pogoni za poroizvodnju Kadett-a su rasklopljeni i poslati u Sovjetski Savez kao ratna odšteta.
Porizvodnja kućnih frižidera Frigidaire ponovo počinje. Proizveden prvi posleratni Opel, 1,5-tonski kamion Blitz.
Nastavlja se proizvodnja putničkih automobila modelom Olympia.
Fabrika u Riselshajmu nastavlja proizvodnju modela Kapitän, čija popularnost oživljava.
Završena rekonstrukcija fabrike u Riselshajmu.
Opel postaje prvi nemački proizvođač koji je ustanovio opitni centar za vozila za ispitivanje na licu mesta u fabrici u Riselshajmu. Proizvodnja treće poratne generacije Opela Olympia počinje na proizvodnoj liniji u Riselshajmu.
Olympia Rekord, prvi Opel u punoj širini, ili ponton karoseriji i legendarna izvedba rešetke hladnjaka u vidu “ajkulinih usta”, predstavljena na međunarodnom IAA sajmu automobila u Frankfurtu. Prvi Opelov karavan uveden na tržište. Godišnja proizvodnja još jednom dostiže 100.000 jedinica.
Tokom iste godine, Opel Kapitän se ponovo pojavljuje sa kompletno restilizovanom karoserijom i novom tehnologijom.
2-milioniti Opel, Kapitän, napušta fabriku.
Opel Olympia Rekord P1 predstavljen na međunarodnom automobilskom sajmu IAA u Frankfurtu. Oko 850.000 jedinica prodato u periodu od tri godine.
Predstavljena nova generacija modela Kapitän. Po upadljivom obliku svojih zadnjih svetala, model P1 postaje poznat pod imenom Kapitän “Ključaonica”.A further generation of the Kapitän is introduced. In reference to the distinctive form of its taillights, the P1 model becomes known as the “Keyhole” Kapitän.
Okončana proizvodnja kućnih frižidera Frigidaire. Opel predstavlja Kapitänsa 2,6-litarskim motorom, koji uskoro postaje najluksuzniji model u luksuznoj klasi koji je ikad proizveden u Riselsjhajmu.
Stiže Opel Rekord P2. Proizvodi se ukupno 755.000 jedinica.
Lansiran sportski kupe koji zaokružuje liniju modela.
Opel proslavlja stogodišnjicu.
Otvaranje fabrike u Bohumu za proizvodnju novog Opel Kadett-a.
Svi modeli Opel Rekord A i Kadett A proizvedeni u periodu od 1963–64 nose ovu varijantu Blitz “pramca i krme.”
Opel otkriva tri nova luksuzna modela: Kapitän, Admiral i Diplomat. Ove prestižne 6- i 8-cilindarske perjanice nose duh svog vremena. Sva tri modela su dobro primljeni i momentalno postižu uspeh na tržištu.
Novi Kadett zauzima mesto svog prethodnika. Do 1973. godine, Kadett serije B postaje Opelov najuspešniji model do tad, sa prodatih 6,2 miliona vozila.
Rekord B izbačen na tržište sa novom generacijom motora.
Pojavljuje se najbrža nemačka proizvodna verzija kupea da tada: Diplomat V8.
Fabrika u Bohumu obeležava značajan uspeh: milioniti Kadett silazi sa proizvodne linije.
Opel otvara novi opitni centar za automobile u Dudenhofenu u Hesenu, kao i fabriku za proizvodnju delova u Kajzerslauternu.
Rekord C ulazi u proizvodnju, a legendarni Rallye Kadett se uvodi na tržište.
Opel izbacuje sportski Commodore A i novu varijantu Kadett-a, Kadett B LS.
Opel GT stiža na scenu. Njegov reklamni slogan “Samo je letenje bolje” prihvaćen je kao popularna uzrečica.
Opel uvodi drugu generaciju modela Kapitän-a, Admiral-a i Diplomat-a.
Rađaju se modeli srednje klase Ascona A i sportska Manta.
Počinje proizvodnja modela Commodore GS/E sa elektronskim ubrizgavanjem goriva.
10-milioniti Opel silazi sa proizvodne trake u fabrici u Riselshajmu. Počinje proizvodnja modela Rekord D takođe u Riselshajmu.
Sa tržišnim udelom od 20,4 odsto, Opel je najveći nemački proizvođač automobila.
Pojavljuje se Commodore B.
Modifikovan Opel GT sa novim Opelovim dizel motorom postavlja dva svetska rekorda i 28 međunarodnih rekorda na opitnom centru u Dudenhofenu.
Kadett C izbačen na tržište. Sve je već rečeno, oko 1,7 miliona jedinica modela će biti sklopljeno.
Pojasevi za sedišta postaju standardna oprema na svim Opelovim modelima.
Valter Rerl i njegov navigator Johen Berger postaju evropski reli šampioni u modelu Ascona A.
Počinje proizvodnja modela Ascona B i Manta B.
Rekord E nasleđuje Rekord D.
Dve nove zvezde ulaze u prvu ligu automobilskog tržišta: luksuzni Senator sa četvora vrata i sportski kupe Monza sa oborenim zadnjim delom.
Najjača pogonska jedinica za oba modela je novo-razvijeni 3-litarski 6-cilindarski motor snage 180 ks.
Proizvodnja prvog Opela sa pogonom na prednje točkove počinje u Bohumu.
Konstruktorska studija Tech 1 demonstrira Opelovu pionirsku ulogu na polju aerodinamike: eksperimentalno vozilo postiže koeficijent otpora vazduha od 0,235, čime postavlja svetski rekord.
Opel postaje prvi proizvođač koji koristi ekološke vodene farbe.
Ascona C i performantna Manta B 400 se pojavljuju na tržištu.
Otvorena nova fabrika u Saragosi u Španiji, za proizvodnju Opel Corsa-e.Kompaktni model ubrzo postaje najprodavanije vozilo u svojoj klasi.
Valter Rerl i njegov navigator Kristijan Gajstderfer odnose pobedu u oštroj konkurenciji vozila sa pogonom na četiri točka, vozeći svoju Ascona-u 400 do pobede na Reliju Monte Karla, osvajajući Svetsko reli prvenstvo.
Opelovo 20-milionito vozilo, Senator, izlazi iz fabrike u Riselshajmu.
Stiže Kadett E. GSi verzija, sa koeficijentom otpora od 0.30, je najaerodinamičnije vozilo u svojoj klasi na svetu. Kadett je izabran za automobil godine od strane međunarodnog žirija.
Opel postaje prvi nemački proizvođač koji u svakoj liniji modela ima katalitički konvertor.
Debi modela Opel Omega, koji se odlikuje najboljim koeficijentom otpora u sopstvenoj klasi od 0.28.
Omega izabrana za automobil godine
Opel slavi 125-godišnji jubilej.
Javno redstavljanje modela Senator B.
Stiže Opel Vectra. Model srednje veličine, na raspolaganju u dve varijante karoserije, odmah postaje najprodavaniji model. Vectra se odlikuje dinamičnom izvedbom i udobnošću vožnje u spoju sa tehnološki naprednim rešenjima pogonske grupe i šasije. Na raspolaganju je verzija sa pogonom na sva četiri točka.
Opel uvodi katalitičke konvetrore kao standardnu opremu u sve modele, kao prvi među evropskim proizvođačima automobila.
Izbačena Opel Calibra, sa najboljim koeficijentom otpora vazduha na svetu od 0.26.
25-milioniti Opel silazi sa proizvodne trake u Riselshajmu.
Nagrada Adam Opel za vrhunski akademski konstruktorski doprinos dodeljuje se po prvi put u Riselshajmu, Bohumu i Kajzerslauternu.
Opel postaje prvi proizvođač automobila koji primenjuje reciklažni niz za plastiku. Ovaj potez odražava posvećenost kompanije ekološkim tehnologijama: inženjeri u Riselshajmu sistematski eliminišu opasne materijale poput azbesta i kadmijuma iz procesa proizvodnje. Istovremeno, postiže se značajno smanjenje upotrebe razređivača za farbe i hlorofluorougljenika (CFC).
Nakon godina vrhunskih performansi na putu i na tržištu, završava se proizvodnja modela Kadett. Njegov naslednik: Astra. Novo vozilo je opremljeno Opelovim sigurnosnim sistemom, koji uključuje zaštitu od bočnog udara, anti-submarining ramove u sedištima i zatezače sigurnosnih pojaseva.
Kompanija izbacuje na tržište svoje prvo terensko vozilo, Fronteru, koja postaje vodeći automobil u svojoj klasi u roku od godinu dana.
U Ajzenahu,najsavremenija fabrika za proizvodnju automobila na svetu, počinje proizvodnja zasnovana na inovativnom principu ekonomične proizvodnje.
Terensko vozilo Opel Monterey i lako komercijalno vozilo Campo Sports Cap se izbacuju na tržište.
Stiže druga generacija Corsa-e. Sa svojim pobedničkim dizajnom, nova Corsa brzo dostiže evropski vrh u svojoj klasi. Godinama uspešno brani svoju vodeću poziciju.
U Ajzenahu, najnaprednijoj fabrici automobila na svetu, započinje proizvodnja zasnovana na inovativnom principu racionalne proizvodnje.
Terensko vozilo Opel Monterey i lako komercijalno vozilo Campo Sports Cap lansirani.
Opel predstavlja model Vectra B.
Još jedna novina među nemačkim proizvođačima: Opel oprema sve svoje putničke automobile vazdušnim jastucima u punoj veličini na vozačkom i suvozačkom mestu.
Sa novom Vectra-om, Opel postaje prvi veliki proizvođač automobila u svetu koji uvodi sistem oslobađanja pedale i hibridni vazdušni jastuk.
Opel postaje prvi svetski proizvođač koji kombinuje prednosti tehnologije četiri ventila sa direktnim ubrizgavanjem i turbo-punjenjem u putničkom automobilu na dizel.
Proizvodnja Cadillac-a Catera, zasnovana na modelu Omega, počinje u Riselshajmu.
Manuel Rojter pobeđuje na ITC šampionatu u Opelu Calibra.
Opel lansira “Mobility Initiative” sa navigacionim sistemom za modele Vectra i Omega.
Prvi put, jedan evropski putnički automobil izveden je sa 3-cilindarskim motorom. 1-litarska jedinica, sa četiri ventila po cilindru, je u ponudi za model Corsa. Sa modelom Arena, Opel ponovo ulazi na tržišni segment dostavnih vozila.
Novo poslovno sedište u Riselshajmu: nemački kancelar Dr. Helmut Kohl otvara zgradu Adam Opel.
Nastavlja se ekspanzija u segmentu dostavnih vozila modelom Movano.
Počinje proizvodnja novih modela Astre.
Terenska vozila Monterey i Frontera stižu u redizajniranom izdanju.
Milionita Vectra izlazi iz fabrike u Riselshajmu.
Opel otvara novu fabriku u Glivicama u Poljskoj.
Opel obeležava jedan vek automobilske izvrsnosti. Opel Millennium Express, nagrađivana multimedijalna izložba koja zauzima čitav voz, kreće se Evropom.
Centar za posetioce Opel Live otvara vrata za javnost.
50-millioniti Opel, Omega, silazi sa proizvodne trake u Riselshajmu. Sa Zafirom, Opel lansira novu klasu komapktnih kombija, sa konceptom enterijera Flex-7 velike raznovrsnosti.
Počinje proizvodnja modela Opel Agila. Prvi mikro kombi Nemačke je savršeno gradsko vozilo.
Ključ za uspeh: maksimalno iskorištenje prostora, ali uz upotrebljive ukupne dimenzije, u spoju sa motorom niske potrošnje.
U Ženevi Opel predstavlja konceptualno vozilo Zafira pogonjeno gorivim ćelijama.
2,2-litarski motor lake metalne konstrukjcije, koji generiše 147 ks/108 kW snage, dostupan. Debi modela Astra Coupe.
Uvodi se varijanta Zafire na pogon na prirodni gas.
Stiže treća generacija najprodavanijeg automobil na svetu: unapređena Opel Corsa nastavlja svoju uspešnu priču.
Na sceni se pojavljuje čisto vozački orijentisana mašina Opel Speedster.
Uvodi se druga generacija modela Astra Cabrio.
Opel predstavlja Vivaro.
Sa Zafirom OPC, Opel predstavlja najbrži proizvodni model kombija u Evropi, uz istovremeno uvođenje modela Opel Zafira CNG.
Astra Coupe OPC X-Treme studija prikazana u Ženevi.
Zafira HydroGen 1 na gorive ćelije postavlja 15 međunarodnih rekorda.
Opel započinje novu kampanju građenja imidža “Opel. Nove ideje za bolje automobile.” Nemački kancelar Gerhard Šreder otvara najnaprednije pogone za proizvodnju automobila na svetu u Riselshajmu.
Nova Opel Vectra pojavljuje se na tržištu.
Opel u Berlinu, prestižno sedište kompanije u glavnom gradu otvara svoja vrata.
Opel predstavlja svoj prvi izveštaj o održivosti.
Opel Speedster Turbo i Opel Astra 1.6 CNG karavan na prirodni gas uvode se na nemačko tržište.
Opel Signum i Meriva predstavljeni istovremeno u Nemačkoj.
Opel otvara novi opitni i centar za različita dešavanja u Ferdsfeldu.
Proizvođač iz Riselshajma predstavlja novu inicijativu u vezi sa motorima, sa novim komon-rejl CDTI dizel motorima i tehnologijom koja smanjuje potrošnju goriva TWINPORT za benzinske motore.
Prvi Opelov triatlon čeličnih ljudi Nemačke održan u Frankfurtu. Opelov triatlon tim je bio uspešan, osvojivšu veliki broj vodećih mesta.
Zafira HydroGen3 sa pogonom na gorive ćelije počinje testiranje pod svakodnevnim uslovima vožnje na javnim putevima u Tokiju i Vašingtonu.
Opel ECO Speedster postavlja 17 međunarodnih rekorda na Opelovom opitnom centru u Dudenhofenu.
Najupečatljivija dešavanja Sajma automobila u Frankfurtu IAA uključuju svetske premijere treće generacije Opela Astra, novog karavana Opel Vectra, dizajn studiju za Opel Insignia-ju sedan, te sistem dizel filtera za sitne čestice koji ne zahteva održavanje.
Opel Astra ulazi u treću generaciju. Tigra TwinTop i Astra karavan se pojavljuju na tržištu. Astra GTC predstavljena na Sajmu automobila u Parizu.
Opel je proizveo oko 60 miliona vozila.
Opel Zafira 1.6 CNG (na komprimovani prirodni gas) je najprodavaniji automobil na alternativni pogon u Nemačkoj.
Svetske premijere modela Astra i Zafira OPC na ženevskom sajmu automobila.
Serijska proizvodnja nove Zafire počinje u fabrici u Bohumu, kao i prodaja kompaktnog kombija, koji je dobio pet zvezdica na Euro NCAP sigurnosnim testovima.
Zafira HydroGen3 sa gorivim ćelijama u upotrebi kao vozilo za usluge kupcima u okviru projekta Partnerstvo za čistu energiju (CEP), koji podržava nemačka savezna vlada.
Novinari iz 26 zemalja dodeljuju motoru 1.3 CDTI ECOTEC titulu "Motor 2005. godine" u segmentu zapremina od 1,0 do 1,4 litre.
Izbacivanje na tržište značajno unapređenih modela Vectra i Signum.
Svi Opelovi putnički automobili na dizel sadrže filter za sitne čestice počev od leta.
Svetske premijere sportski-elegantne Astre TwinTop cabrio-coupé, Antara SUV koncepta, Vectre OPC i nove Zafire CNG na sajmu IAA u Frankfurtu.
Meriva predstavljena na Sajmu automobila u Bolonji sa unapređenim dizajnom i novom rafiniranom tehnologijom. OPC verzija debituje na Sajmu automobila u Esenu.
Zafira osvaja nagradu “Golden Steering Wheel” (zlatni volan) za najbolji kompaktni kombi.
Početak proizvodnje modela Astra GTC sa panoramski vetrobranom. Dosežući do sredine krovnog dela, to je prvo panoramsko staklo ovog tipa na jednom automobilu u serijskoj proizvodnji.
Premijera novogOpela GT na Sajmu automobila u Ženevi. Sportski automobil sada kao roudster, naslanja se na istoriju legendarnog modela GT iz 60-tih.
GM Europe otvara novi konstruktorski centar u Riselshajmu.
Počinje proizvodnja novih verzija modela Vivaro i Movano.
Svetska premijera četvrte generacije Corsa na Britanskom međunarodnom sajmu automobila u Londonu; počinje serijska proizvodnja u Ajzenahu i Saragosi.
Nova Corsa osvaja pet zvezdica na sudarnom testu Euro NCAP za zaštitu putnika; Corsa postaje prvi auto u serijskoj proizvodnji u koji se ugrađuje Opelov integrisani sistem za prevoz bicikala Flex-Fix.
Prve serijske proizvodne verzije nove Antare crossover sa pogonom na četiri točka na raspolaganju su kupcima.
Nova izvedba Astre lansirana sa novim motorima, unapređenom tehnologijom i novim konstruktorskim crtama.
Opel otvara OPC kamp za trke: nakon velikog broja testiranja, brojka od 18,500 kandidata je svedena na deset njih koji će se takmičiti na 24-časovnoj trci na stazi Nirnburgring 2008. godine.
Opel GTC Concept najavljuje novo napredno doba konstrukcije brenda na Sajmu automobila u Ženevi. Svetska premijera vrhunskog modela u liniji Corse OPC sa 192 ks i 1,6-litarskim turbo motorom.
Premijera modela Corsa GSi od 150 ks na Sajmu automobila u Barseloni.
Manuel Rojter postavlja rekord na super-mini krugu od 8 minuta, 47,99 sekundi oko staze Nürburgring-Nordschleife, vozeći serijsku verziju Corse OPC.
Svetska premijera konceptualnog automobila Opel Flextreme na sajmu IAA; automobil predstavlja značajan trenutak u razvoju novog pogonskog koncepta. Sa potpuno novim, ekološkim E-Flex sistemom, putnici mogu svakodnevno da pređu do 55 kilometara bez ikakve emisije ugljendioksida.
Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX also takođe doživljava premijeru na IAA. Standardno opremljen sa dizel filterom za sitne čestice, supermini ispušta svega 119 grama CO2 po kilometru uz prosečnu potrošnju od svega 4,5 litara dizela na 100 kilometara.
Corsa je najprodavaniji supermini automobil u Nemačkoj.
Opel uvodi model Vectra B.
Još jedna prvina među nemačkim proizvođačima automobila: Opel oprema sva svoja putnička vozila vazdušnim jastucima u punoj veličini za vozača i suvozača.
Sa novom Vectra-om, Opel postaje prvi veliki proizvođač automobila koji uvodi sistem oslobađanja pedala i hibridni vazdušni jastuk.
Svetska ekonomska kriza pogađa GM i Opel. Međutim, u Nemačkoj dolazi do rasta prodaje delimično zahvaljujući kampanji „staro za novo“ kao i novoj, najboljoj u liniji – Insignii. Nakon meseci pregovora između GM-a i Magne, Opel ostaje u GM grupi.
Opel Ampera, revolucionarni elektromobil produženog dometa (E-REV), predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi. Može da pređe 40 do 80 km vozeći isključivo na električnu energiju – samim tim sa nultom emisijom CO2.
Za duža rastojanja, ugrađeni motor sa unutrašnjim sagorevanjem počinje da stvara struju za pogonjenje vozila za ostatak puta. Ovo omogućava operativni opseg od preko 500 km.
U Berlinu, HydroGen4, četvrta generacija GM/Opel-ovih vozila sa gorivim ćelijana, potvrđuje svoju prikladnost za svakodnevnu upotrebu na šesto-mesečnom testu na otvorenom.
Insignia prevazilazi sva očekivanja: godinu dana nakon izbacivanja na tržište, primljeno 170.000 narudžbina širom Evrope. Počev od proleća,“Automobil 2009. godine” na raspolaganju je u karavanskoj Sports Tourer verziji, kao i u ecoFLEX varijanti niske emisije ugljendioksida. Sporstka izvedba, najjača u liniji, je OPC: 2,8-litarski V6 turbo benzinski motor sa 239 kW (325 ks) čini je najsnažnijom ikad proizvedenom proizvodnom verzijom Opela. Čitaoci magazina Auto Bild dodeljuju joj priznanje “Sportski automobil godine ”,što je samoj edna od 30 nagrada koje je Insignia osvojila.
Sa Zafira CNG ecoFLEX turbo sa110 kW (150 ks), Opel na puteve dovodi prvi kombi sa turbo-pogonom na prirodni das.
OPC kamp za trke ulazi u drugu rundu. Cilj: učešće u 24-satnoj trci na Nirnburgringu 2010. godine.
Millionita Meriva silazi sa proizvodne trake u fabrici u Saragosi u Španiji.
Premijera Nove Astre na sajmu IAA u Frankfurtu. Ona se odlikuje sportskim-vajarskim Opelovim konstruktorskim jezikom uvedenim sa modelom Insignia. Sedan postavlja nove standarde u kompaktnoj klasi sa tehnološkim i svojstvima komfora kao što su ergonomska sedišta sa AGR sertifikatom, prednjom kamerom sa funkcijom prepoznavanja saobraćajnih znakova i upozorenjem za izlazak iz trake kao i sigurnosnim svetlosnim sistemom AFL+. Visoka sigurnost nove Astre istaknuta je ocenom od pet zvezdica na Euro NCAP testu. Čak i pre izbacivanja na tržište, ona osvaja nagradu “Zlatni upravljač”. Za svega nekoliko nedelja pristižu porudžbine za 60.000 jedinica novog kompaktnog modela.
U januaru predstavljena Opel Corsa sa nizom poboljšanja, uključujući i unapređenu liniju motora.
Vožnjom do Sajma automobila u Ženevi koja je privukla veliku pažnju javnosti, prototip Ampere, kao Opelov elektromobila produženog dometa, dokazao je svoju sposobnost prelaženja velikih rastojanja.
Koncept automobil Flextreme GT/E prikazuje mogućnosti pogona E-REV u višoj klasi na sajmu.
Debi nove Opel Merive: šamion fleksibilnosti sa svojim jedinstvenim konceptom enterijera i vratima sa kontra otvaranjem. Ubrzo po izbacivanju na tržište, stručnjaci za leđa iz AGR daju sertifikat Merivi za njen sveukupni ergonomski koncept. U jesen ona dobija nagradu “Zlatni volan”.
Uvedena je druga generacija Movana. Novi kombi u ponudi sa četiri različita međuosovinska rastojanja i tri visine krova, sa pogonom na prednje i sve točkove, ukupno 300 varijanti.
EcoFLEX Experience traje od proleća do leta. Oko 70.000 učesnika iz 20 evropskih zemalja prijavljuju se za učešće u takmičenju u niskoj potrošnji goriva. Pobednik finala održanog blizu Malmea osvojiće jednu od prvih Ampera koje će biti proizvedene.
Opel predtsavlja program ulaganja izražen u milijardama. U trajanju od pet godina, 11 milijardi evra ima da bude uloženo u obnavljanje proizvodnog portfolija.
Na Plus X Award, najvećem svetskom takmičenju tehnoloških, sportskih i lifestyle proizvoda, nove izvedbe Astre i Merive pobeđuju u ukupno sedam kategorija. Opel dobija prznanje “Najinovativniji brend u 2010. godini” u automobilskom sektoru.
Premijera modela Opel Astra Sports Tourer na Sajmu automobila u Parizu. Sa 2-litarskim turbo motorom od 213 kW/290 ks, GTC koncept automobil nudi pogled u kompakt kupe verziju Astre.
Opel je ponovo deoničko društvo. Ulistavanje u Agenciji za privredne registre 5. januara.
Na početku godine Opel Corsa dobija novi izgled. Sveže boje i nova konfiguracija enterijera ostavljaju utisak. Sa Start/Stop tehnologijom, 70 kW/95 ks, 1.3 CDTI Corsa ecoFLEX troši svega 3,5 litara dizela na 100 km (=94 g/km CO2). Popularna linija svetlih boja je proširena prugastom linijom Corsa Color Stripes.
Opel Antara terenski automobil ulazi u drugu rundu sa optimizovanom konstrukcijom, unapređenim enterijerom i efikasnim motorima.
Na 64-tom Sajmu automobila u Frankfurt Opel se pojavljuje sa četiri svetske premijere: Astra GTC Coupé sa oštrim dizajnom i krajnjom preciznosti u vožnji, Zafirom Tourer, gospodarom raznovrsnosti, najnovijom generacijom Combo-a i eksperimentalnim automobilom RAK e.
U martu Opel Ampera osvojila je nagradu „Automobil godine 2012.”. Ovo, međutim, nije jedina nagrada za ovo revolucionarno električno vozilo. Uprkos velikim izazovima s kojima se suočava tržište električnih automobila, Ampera je u vrhu lestvice električnih putničkih automobila u Evropi.
Opel je unapredio i svoj uspešni, nagrađivani bestseler u kategoriji kompaktnih vozila i dao Astrinoj gami novi, svežiji izgled uvođenjem novog sedana i dajući petovratnom modelu, kao i karavanu Sports Tourer, elegantniji izgled spolja i unutra.
Na međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2012. Opel je imao dve svetske premijere. Opel je proširio svoju gamu novim kompaktnim SUV vozilom Mokka, koja nudi atraktivan dizajn i inovativne tehnologije, kao i funkcionalnost luksuzne klase. Druga svetska premijera bila je nova Astra OPC – najsnažnija Astra ikad.
U julu, Opelov nadzorni odbor imenovao je Dr. Thomasa Sedrana za zamenika predsednika Upravnog odbora Adam Opela AG.
Potpuno novi ADAM imao je svoju svetsku premijeru u Parizu. Poznat po svoja tri različita sveta opreme koji predstavljaju scenografiju za čistu individualnost i originalnost, ovaj trendi, urbani automobil uveo je neograničeni potencijal prilagodjavanja zahvaljujući konfiguratoru na Internetu.
U svojoj 150. godišnjici poslovanja, brend iz Riselshajma vratio se auto trkama u formi međunarodnog relija s novim Opel ADAMOM i stazom za novu Astru OPC.
I na kraju, Zafira Tourer zaokružuje dug spisak Opelovih nagrada za 2012. godinu. Šest modela bilo je u konkurenciji vanova, ali je samo Opel Zafira Tourer izašla kao pobednik u svojoj klasi i osvojila nagradu „Zlatni volan 2012.”.
S novom Cascadom, Opel je uputio izazov tradicionalnom načinu razmišljanja ponudivši otmen automobil mekog krova koji se može voziti tokom čitave godine, vrhunskog kvaliteta. Prostrani, luksuzni četvorosed i najsavremenije tehnologije u neodoljivo elegantnoj formi, ponovo su oživeli glamur velikih Opelovih kabrioleta iz prošlih vremena.
Nagoveštaj još više budućeg glamura dat je u Frankfurtu na Međunarodnom salonu automobila kad je Opel prikazao Monza concept. Dok ime podseća na neke od snažnih kupea iz 70tih, prekrasan, elegantan oblik i fantastična unutrašnjost jasno su pokazali šta očekuje kupce Opela u blliskoj budućnosti.
Još jedan sveprisutan trend odrazio se u Frankfurtu predstavljanjem modela Opel Insignia Country Tourer kojim je Opel debitovao na premijum tržištu krosovera, civilizovanim i elegantnim, robusnim, a pritom komfornim konkurentom s inteligentnim pogonom na sva četiri točka - AWD i naprednim sistemom za informisanje i zabavu s IntelliLink povezivanjem.
2013. bila je godina uvođenja kompletno nove porodice Opelovih motora predvođenih pažnje vrednim 1.6 benzinskim i dizel varijantama. Napredni materijali, savremeni dizajn, najmodernija elektronika i vodeća turbo tehnologija obeležavaju gamu dizel i benzinskih motora koja je usklađena s Euro 6 propisima, dok u isto vreme smanjuje potrošnju goriva i troškove vlasništva.
Kao i obično, godinu su obeležile brojne nagrade iz branše. Jedna od najznačajnijih bila je „Nagrada za povezani automobil” časopisa Auto Bild i Computer Bild koja je odala priznanje Opelovom vizionarstvu s IntelliLink sistemom za informisanje i zabavu u Opelu ADAM.
ADAM je dobio Autonis nagrade kao najbolji mali automobil, a pobedio je u istoj kategoriji u Auto Trophy drugi put zaredom. Zahvaljujući svom revolucionarnom stilu, osvojio je i Nagradu za dizajn „Crvena tačka“ (Red Dot). Uz ovo, Opel Meriva izbila je na prvo mesto u prestižnoj anketi JD Powers za zadovoljstvo kupaca. Opel Ampera je iznova potvrdila svoju izuzetnost izborom za E-Car godine od strane čitalaca časopisa Auto Bild.
Ova godina je dobro počela prestižnom nagradom Izbor čitalaca časopisa Auto, Motor & Sport za Opela ADAM.
U februaru, Opel Astra OPC Extreme, najbrža Astra ikad, predstavljena je na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi.
U aprilu, trimilioniti automobil je sišao s Opelove proizvodne trake u Ajzenahu i to je bio ADAM. U aprilu je i Mokka odbranila titulu „Automobila godine s pogonom na sva četiri točka“ časopisa Auto Bild, a usledilo je 300,000 porudžbina u oktobru.
U maju, Opel Meriva je uspešno odbranila izbor za najveće zadovoljstvo kupaca u klasi, u anketi J.D. Powera.
U septembu, zvanično je najavljen novi Opel KARL čime se povećao izbor u gami malih automobila uz ADAMA i Corsu.
Takođe u septembru, Opel je predstavio OnStar uslugu za hitne slučajeve na konferenciji eCall Days Germany u Berlinu, zvaničan početak proizvodnje Mokke proslavljen je u gradu Saragosa u Španiji i lansiran je mini-krosover ADAM ROCKS.
Nova, 5. generacija Corse lansirana je uz velike pohvale na sajmu automobila u Parizu, u oktobru. Na istom sajmu, zvanično je predstavljena i nova, uzbudljiva, sportska zvezda ADAM S.
Nova Vivaro gama predstavljena je u aprilu u Birmingemu na Međunarodnom sajmu komercijalnih vozila. Istovremeno, debitovao je i novi Movano. U septembru, dinamični, krajnje funkcionalan Opel Vivaro Combi predstavljen je na salonu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru.
Slika može prikazivati opcionu opremu.
Opisane i ilustrovane karakteristike mogu se odnositi na ili prikazivati opcionu opremu koja nije uključena u standardnu isporuku. Navedene informacije bile su tačne u vreme objavljivanja. Zadržavamo pravo izmene dizajna i opreme. Prikazane boje samo približno odgovaraju stvarnim bojama. Ilustrovana opciona oprema dostupna je uz doplatu. Dostupnost, tehničke karakteristike i oprema koja se isporučuje na našim vozilima mogu varirati ili biti dostupni samo u pojedinim zemljama ili samo uz doplatu. Za preciznije informacije o opremi koja se isporučuje na našim vozilima, možete se obatiti lokalnom ovlašćenom Opel partneru.
+) WLTP
+) Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su prema Globalno usklađenom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP), u skladu s uredbama R (EC) br. 715/2007 i R (EU) br. 2017/1151. Vrednosti ne uzimaju u obzir posebno korišćenje i uslove vožnje. Više informacija o zvaničnim vrednostima za potrošnju goriva i emisiju CO2 naći ćete u uputstvu ,,Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova putnička vozila” koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima ili kod imenovanog državnog organa.
++) NEDC
++) Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su prema Globalno usklađenom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP), a relevantne vrednosti su ponovo prevedene u NEDC kako bi se omogućilo poređenje, u skladu s uredbama R (EC) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1153 i R (EU) br. 2017/1151.
Vrednosti ne uzimaju u obzir posebno korišćenje, uslove vožnje, opremu ili opcije i mogu varirati u zavisnosti od dimenzija pneumatika. Više informacija o zvaničnim vrednostima za potrošnju goriva i emisiju CO2 naći ćete u uputstvu ,, Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova putnička vozila” koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima ili kod imenovanog državnog organa.
+++) Odlazeći modeli / Laka komercijalna vozila
+++) Sve navedene vrednosti odnose se na osnovni EU model sa standardnom opremom. Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određeni su u skladu s uredbama R EC br. 715/2007 i R (EC) br. 692/2008 (u odgovarajućim verzijama), uzimajući u obzir masu vozila u voznom stanju, kako je navedeno u uredbama. Dodatna oprema i fabrički ugrađene opcije mogu voditi nešto višim vrednostima za potrošnju i emisiju CO2 od navedenih. Vrednosti za potrošnju goriva i emisiju CO2 ne odnose se ni na jedno vozilo posebno i nisu deo ponude. Ovde su date samo u cilju poređenja različitih vozila, ali se mogu razlikovati od konkretne potrošnje goriva pri vožnji u realnim uslovima, koja u velikoj meri zavisi od stila vožnje i uslova eksploatacije. Dodatna oprema može povećati masu praznog vozila i, u nekim slučajevima, dozvoljeno osovinsko opterećenje kao i dozvoljenu ukupnu masu vozila i smanjiti dozvoljenu masu prikolice pod punim teretom. Ovo može dovesti do smanjenja maksimalne brzine i povećanja vremena ubrzanja. Vozne performanse podrazumevaju vozača od 75 kg i 125 kg tereta. 2 H gas u m3/100 km.
Opel će uložiti razumne napore kako bi obezbedio da ovaj sajt sadrži tačne i ažurirane podatke, ali ne prihvata nikakvu odgovornost za eventualna potraživanja odnosno gubitke nastale kao rezultat oslanjanja na sadržaj ovog sajta. Neke od informacija na ovom sajtu mogu biti netačne zbog promene proizvoda do kojih može doći nakon njihovog plasmana na tržište. Neka opisana ili prikazana oprema može biti dostupna samo u nekim zemljama ili samo uz doplatu. Opel zadržava pravo izmene specifikacije proizvoda u bilo kom trenutku. Za ažuriranu specifikaciju proizvoda dostupnih u vašoj zemlji, molimo obratite se svom dileru Opela.
Tehnologija kolačića pomaže nam da Vam pružimo najbolje moguće iskustvo kada posetite ovaj sajt. Molimo Vas da nas obavestite ako želite da prihvatite kolačiće. Saznajte više