Najčešća pitanja

NAJČEŠĆA PITANJA O SISTEMU OPEL CONNECT.

Uopšteno

Šta je Opel/Vauxhall Connect?

 

Opel/Vauxhall Connect predstavlja nov način da ostanete povezani i sigurni na putu. Pametne tehnologije uvek su tu ga pomognu, pa povezane usluge dostupne od 2019, koje nude sigurnost i inovacije, čuvaju vašu bezbednost i svako vaše putovanje čine uzbudljivim i efikasnim.

 

 

Koje usluge su dostupne u okviru sistema Opel/Vauxhall Connect?

 

Pozv u hitnim situacijama i u slučaju kvara su prve funkcije novog sistema Opel/Vauxhall Connect i očekuju se u modelima Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro i Zafira Life od maja 2019.

 

Vozila koja imaju funkcije poziva u hitnim situacijama i u slučaju kvara opremljena su crvenim SOS tasterom i crnim servisnim tasterom.

 

Poziv u hitnim situacijama se pokreće automatski aktiviranjem vazdušnih jastuka i vođice sigurnosnog pojasa u slučaju nezgode. Poziv u hitnim situacijama može se pokrenuti i manuelno pritiskom na crveni SOS taster. Poziv u slučaju kvara pokreće se samo manuelno pritiskom na crni servisni taster.

 

Detaljnije, e-poziv uključuje sledeće funkcije:

 

Automatsko obaveštenje o sudaru (,,ACN") obezbeđuje pomoć kad dođe do nezgode i aktivira se vazdušni jastuk. U ovom slučaju, ACN signal koji sadrži informacije o klijentu i lokaciji se automatski prenosi kontakt centru Službe za javnu bezbednost (PSAP).

 

Pomoć u hitnim situacijama (,,EA”) omogućuje putnicima u vozilu da zatraže hitnu pomoć pritiskom na crveni SOS taster u vozilu. Ova radnja prenosi informacije o vozilu i njegovu lokaciju PSAP službi, koja pomaže da se koordinirano pošalje adekvatna hitna pomoć.

 

Uz to, uvek uključuje i zahtev za određivanje pozicije (PRQ) i Komplet podataka za poziv u hitnim situacijama koji se automatski prosleđuju PSAP-u. Ovim se PSAP-u omogućuje da identifikuje tačnu lokaciju vozila, pruži podršku sistemu Automatskog upozorenja na sudar i sistemu Pomoći u hitnim situacijama.

 

Detaljnije, Poziv u slučaju kvara uključuje sledeće funkcije:

Pristup Pomoći na putu (,,RSA”) omogućuje putnicima u vozilu da zatraže Pomoć na putu pritiskom na crni servisni taster u vozilu. Ova radnja otvara govorne komande i automatski prenosi Komplet podataka za Pomoć u slučaju kvara AC-u koji pomaže da se koordinirano pošalje adekvatna pomoć na putu.

Uz to, uključuje i zahtev za određivanje pozicije (PRQ) i Paket podataka za b-poziv koji se automatski prosleđuju pružaocu usluga. Ovim se  pružaocu usluga omogućuje da identifikuje tačnu poziciju vozila i pruži podršku funkciji Pristupa pomoći na putu.

 

Očekuje se da će dodatne usluge poput Povezane navigacije i Statusa i informacija o vozilu biti dostupne od oktobra 2019. Čim ove dodatne usluge postanu validne, Opel/Vauxhall će vas o tome posebno obavestiti na.

Poziv u hitnim situacijama

U kojim hitnim situacijama mogu da pritisnem SOS taster?

 

Funkcija Poziva u hitnim situacijama može vam pomoći u svakoj mogućoj situaciji u vozilu koja je hitna ili opasna po život. Bilo da imate nezgodu, potrebna vam je hitna medicinska pomoć ili ste svedok nezgode na putu i želite da obavestite hitne službe, samo pritisnite crveni SOS taster umesto da pozovete 112 i bićete spojeni s lokalnim 112 kontakt centrom Službe za javnu bezbednost (PSAP).

 

 

Šta se događa ako slučajno pritisnem crveni SOS taster? 

 

Ovo se ponekad desi i ne predstavlja problem. Ako ste slučajno pritisnuli taster, možete ga pritisnuti odmah drugi put da prekinete poziv. U suprotnom ste povezani i možete objasniti situaciju agentu Službe za javnu bezbednost (PSAP).

 

Da li je funkcija Poziva u hitnim situacijama dostupna u svim zemljama EU? 

 

Da, funkcija Poziva u hitnim situacijama je dostupna u svim zemljama EU, uključujući Veliku Britaniju, kao i u Švajcarskoj, Lihtenštajnu, Norveškoj i Islandu.

 

Na kom će jeziku PSAP agent razgovarati sa mnom kad uspostavim vezu putem Poziva za hitne situacije?

 

Poziv za hitne situacije je usmeren na najbliži centar za hitne situacije / kontakt centar Službe za javnu bezbednost. PSAP agent govori lokalnim jezikom. 

 

Šta će se dogoditi ako ne mogu da razgovaram s PSAP agentom ili ako me ne razume? 

 

U svakom slučaju, kad nijedan putnik nije u mogućnosti da razgoavara zbog, na primer, povreda ili se ne mogu sporazumeti, šalje se ,,Minimalan komplet podataka" i spasilačke službe se šalju na poziciju vozila. U slučaju da agent ne govori vaš jezik, možete pokušati da se sporazumete na engleskom.

 

Mogu li da upotrebim crveni SOS taster i u druge svrhe, npr. kad mi treba savet ili informacija?

 

Ne, on služi isključivo za hitne situacije poput nezgoda, medicinskih hitnih slučajeva ili situacija opasnih po život. Korišćenje crvenog SOS tastera u druge svrhe smatra se zloupotrebom i može biti kažnjivo.

Poziv u slučaju kvara i pomoć na putu

Šta se dešava kad pritisnem crni servisni taster (pored crvenog SOS tastera)?

 

Ako ste kupili automobil u zemlji gde Opel/Vauxhall nudi uslugu Poziva u slučaju kvara, ovaj taster će vas povezati s uslužnim centrom odakle imate pristup službi Pomoći na putu. 

U isto vreme se uslužnom centru šalje SMS s kompletom podataka korisnih timu za popravke u cilju efikasnog pružanja pomoći.

U svim drugim zemljama ovaj taster nema funkciju dok se ne aktivira poziv u slučaju kvara s pristupom službi Pomoći na putu.

 

 

Kako radi služba Pomoći na putu? 

 

Kad pritisnete crni servisni taster, povezujete se s uslužnim centrom u zemlji gde je vozilo prvo registrovano (matična zemlja). Ako se hitni slučaj ne dogodi u vašoj matičnoj zemlji, pružalac pomoći u vašoj matičnoj zemlji će organizovati pomoć s pružaocem pomoći koji je najbliži vašoj lokaciji. 

 

 

U kojim situacijama mogu da pritisnem crni servisni taster?

 

Poziv u slučaju kvara možete koristiti ako se vozilo pokvari. Kvar se odnosi i na oštećenja prouzrokovana nezgodama, gubitak struje u akumulatoru ili slomljen ključ. 

 

Kvar se ne odnosi na slučajeve poput opšteg povlačenja proizvoda, rutinskih ili drugih servisnih provera, pregleda ili ugradnje rezervnih delova. Krađa, požar, lomljava stakla, izgubljeni ključevi, zaključano vozilo, pogrešno gorivo, nedostatak goriva, nedostatak aditiva AdBlue i oštećenja prikolice takođe se ne smatraju kvarom

 

 

Mogu li da upotrebim crni servisni taster i u druge svrhe, npr. kad mi treba savet ili informacija?

 

Ne, crni servisni taster možete upotrebiti samo u slučaju kvara.

Tehnička pitanja i način funkcionisanja

Kako se Poziv u hitnim situacijama automatski pokreće?

Poziv u hitnim situacijama se automatski pokreće u slučaju nezgode. Aktivacijom vazdušnog jastuka ili vođice sigurnosnog pojasa momentalno (24/7) se uspostavlja direktna govorna veza hitne 112 službe s relevantnim kontakt centrom Službe za javnu bezbednost (PSAP).

 

 

Mogu li manuelno da pokrenem Poziv u hitnim situacijama? 

 

Poziv u hitnim situacijama se može i manuelno pokrenuti dugim pritiskom na crveni SOS taster. Može se koristiti u slučaju da ste doživeli nezgodu i potrebna vam je pomoć ili ste svedok nezgode koja zahteva podršku.

 

 

Šta se dešava ako mi se dogodi nezgoda ili kvar na mestu gde je loš prijem ili nema mobilne mreže? 

 

U slučaju da Poziv u hitnim situacijama ne može uspešno da se ostvari, sistem je opremljen automatskom funkcijom za ponavljanje pokušaja. Međutim, tamo gde nema mobilne mreže, funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara nisu dostupne.

 

 

Hoće li funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara uvek raditi?

 

Funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara oslanjaju se na bežične komunikacione mreže i sisteme za satelitsko pozicioniranje. U nekim slučajevima, postoje oblasti gde Poziv u hitnim situacijama i Poziv u slučaju kvara nemaju signal što im onemogućuje rad.

 

 

Da li funkcija Poziva u hitnim situacijama radi u parkiranom automobilu s isključenim motorom? 

 

Poziv u hitnim situacijama možete pokrenuti pritiskom na crveni SOS taster u automobilu, a Poziv u slučaju kvara pritiskom na crni servisni taster. Ovo je moguće i kad je motor isključen. 

Automatski poziv u hitnim situacijama pokreće se u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka i vođice sigurnosnog pojasa. Ovaj automatski poziv radi samo kad je motor uključen. 

 

Moram li da povežem mobilni uređaj za funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara ili da kupim dodatnu SIM karticu?

 

Ne, automobil je već opremljen SIM karticom za funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju. Nema potrebe dodatno povezivati mobilni telefon.

Privatnost podataka

Koji se (lični) podaci razmenjuju kad se aktivira Poziv u hitnim situacijama i u koje svrhe?

 

Kad se aktivira sistem Poziva u hitnim situacijama u vozilu momentalno (24/7) se uspostavlja direktna govorna veza hitne 112 službe s relevantnim kontakt centrom Službe za javnu bezbednost (PSAP).  

Čak i kad nijedan putnik ne može da govori zbog, recimo, povreda, šalje se ,,Minimalni komplet podataka" koji uključuju tačnu lokaciju mesta sudara, režim koji je aktivirao sistem (automatski ili manuelni), broj šasije, tip vozila, vrstu pogonskog goriva, vremensku oznaku, kao i smer vožnje. Na ovaj način, hitne intervencije  u najkraćem roku dobijaju  potrebne informacije. Lični podaci poput imena ili adrese vlasnika vozila nisu uključeni.

 

Koji se (lični) podaci razmenjuju kad se aktivira Poziv u slučaju kvara i u koje svrhe?

 

Kad se pritisne crni servisni taster, aktivira se telefonski poziv uslužnom centru i istovremeno mu se prosleđuje SMS s kompletom podataka  korisnih timu za popravke kako bi efikasno pružili pomoć. Ovaj SMS sadrži npr. poziciju vozila i informacije o vozilu.

 

 

Mogu li da sprečim slanje podataka?

 

U slučaju da se poziv aktivira automatski ili manuelno, podaci se automatski šalju kontakt centru službe za javnu bezbednost ili uslužnom centru.

Postavke privatnosti možete podesiti na usluzi b-Poziva u svom vozilu. Ovo će uticati na komplet podataka koji se prosleđuju u slučaju aktiviranja b-Poziva. Biće sprečeno dostavljanje geolokacije ili celokupnog kompleta podataka za b-Poziv. Konfiguracija postavki za privatnost b-Poziva je detaljno objašnjena u uputstvu za upotrebu vašeg vozila. Ove postavke vozila za b-Poziv mogu biti nedostupne u nekim geografksim oblastima.

Na e-Poziv ne utiču postavke za privatnost. Stoga, zbog obavezujućeg karaktera usluge e-Poziva niste u mogućnosti da ovu funkciju deaktivirate u svojim postavkama za privatnost.

U slučaju da ne želite funkcionisanje e-Poziva u vašem automobilu, možete se obratiti OPELU za dodatne informacije.

 

 

Da li me vozilo prati i šalje podatke kako bi drugi znali gde se nalazim?

 

U hitnom slučaju, automobil će PSAP-u poslati zakonski potrebne podatke koji sadrže lokaciju vozila i smer vožnje. Ovo pomaže zaštiti vašeg života. Isto važi i za Poziv u slučaju kvara: podaci se automatski šalju uslužnom centru. Da bi se obezbedila ova funkcija, modul za Poziv u hitnim situacijama i Poziv u slučaju kvara se ponaša kao mobilni telefon sa SIM karticom koji se povezuje s telekomunikacionom / mobilnom mrežom.

 

 

Koji se podaci šalju? 

 

Za Poziv u hitim situacijama šalje se ,,Minimalni paket podataka" koje je standardizovala Evropska komisija za standardizaciju, a koji uključuju tačnu lokaciju mesta sudara, režim aktiviranja (automatski ili manuelni), broj šasije, tip vozila, vrstu pogonskog goriva,  vremensku oznaku, kao i smer vožnje. Ovo je posebno važno na autoputu s odvojenim kolovoznim trakama. Za poziv u slučaju kvara šalju se i dodatne informacije o vozilu koje su korisne timu za popravku kako bi što efikasnije pomogao.

 

 

Mogu li ja da odlučim koji se podaci šalju? 

 

Ne, ne možete vi odlučivati o minimalnom paketu podataka za Poziv u hitnim situacijama pošto je zakonski određen i standardizovan. Kad se aktivira Poziv u hitnim situacijama ili Poziv u slučaju kvara, postoji komplet podataka koji se automatski šalju u oba slučaja. Osim ova dva kompleta podataka, ne šalju se nikakve dodatne ili lične informacije.

 

 

Kako će se ti podaci koristiti?

 

Podaci će se koristiti u svrhu informisanja spasilačkih timova ili tima za popravku o poziciji ili statusu automobila da bi se moglo postupiti što je brže i efikasnije moguće. Vaši podaci se ne šalju drugim stranama.

Kupovina i troškovi

Kako da nabavim funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara sistema Opel/Vauxhall Connect? 

 

Funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara sistema Opel/Vauxhall Connect možete kupiti zajedno s vozilom i dostupne su  kao opcija.

 

 

Mogu li u svom sadašnjem automobilu da dobijem funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara? 

 

Dostupnost funkcija Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara planirana je za Crossland X, Grandland X, Combo, Vivaro i Zafiru Life od maja 2019. i biće dostupne u svim budućim modelima. SOS usluge hitne službe u sadašnjem automobilu nisu deo uslužnog paketa OnStar. Sve OnStar usluge prestaju krajem 31. decembra 2020. 

 

 

Da li treba da platim funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara? 

 

Nije potrebna nikakva doplata za Poziv u hitnim situacijama i Poziv u slučaju kvara. Trošak telefonskog poziva u slučaju hitne situacije ili kvara pokriven je u svim zemljama gde se ova usluga pruža.

 

 

Ko plaća za Pomoć na putu?

 

Ako je vaš automobil pokriven uslugom Opel/Vauxhall Pomoći na putu, savetnik će besplatno poslati profesionalni tim za popravku kvara na vašu lokaciju. Ako niste pokriveni uslugom Opel/Vauxhall Pomoći na putu, može se primeniti naknada koja se plaća pružaocu usluge Pomoći na putu. 

U svakom slučaju, telefonski poziv uslužnom centru ne plaćate.

 

 

Zašto se funkcija Poziva u hitnim situacijama nudi kao opcija? Negde sam pročitao/la da vozila moraju imati Poziv u hitnim situacijama od aprila 2018. 

 

Novi EU propis zahteva Poziv u hitnim situacijama za vozila s novom homologacijom nakon marta 2018. Ako je homologacija za model vašeg automobila urađena pre marta 2018. godine, funkcija Poziva u hitnim situacijama nije zakonski obavezna.

 

 

Koliko koštaju funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u  slučaju kvara? 

 

Plaćanje funkcija Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara pokriveno je cenom opcije prilikom kupovine vozila. Nije potrebna nikakva doplata za funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara.

Započinjanje - Prvi koraci

Kako za započnem i aktiviram funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara na svom vozilu?

 

Kad kupite vozilo, morate prihvatiti Uslove i odredbe i Izjavu o zaštiti privatnosti stavljanjem svog potpisa. Čim vam se uruči automobil, funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara su dostupne i mogu se koristiti. Nije potrebna nikakva dodatna radnja.

 

 

Moram li da se registrujem da bih dobio/la funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara? 

 

Ne, ne morate se registrovati za funkcije Poziva u hitnim situacijama i Poziva u slučaju kvara. Kad kupite vozilo, morate prihvatiti Uslove i odredbe i Izjavu o zaštiti privatnosti stavljanjem svog potpisa.