Opel otvara novo poglavlje: Od sada, možete pronaći podatke o potrošnji goriva zasnovane na WLTP ciklusu vožnje (Globalno usklađen postupak ispitivanja za laka vozila) koji će se primenjivati ubuduće. Od jeseni 2017, WLTP ciklus vožnje biće zakonski obavezan i, za razliku od sada obaveznog ciklusa NEDC (Novi evropski ciklus vožnje), bliži je ponašanju tokom vožnje u savremenim uslovima. Iz tog razloga, već smo omogućili precizniju procenu dnevne potrošnje kupcima naših automobila. Prvi automobil koji smo izmerili je Astra, a više modela će uslediti u drugoj polovini godine.

Nazad
  • SAZNAJTE VIŠE O WLTP CIKLUSU VOŽNJE:

Dalje

* U skladu s uredbama (EC) br. 715/2007 i (EC) br. 692/2008 (u odgovarajućim verzijama). Vrednosti se ne odnose ni na jedno vozilo posebno i nisu deo posebne ponude, već su date isključivo u svrhu poređenja različitih tipova vozila.

 

** Niža vrednost predstavlja najnižu izmerenu vrednost u četiri faze WLTP ciklusa, koristeći potrošnju goriva vozila s najekonomičnijom opremom za konkretnu kombinaciju motora i menjača. Gornja vrednost predstavlja najvišu izmerenu vrednost u četiri faze WLTP ciklusa koristeći potrošnju goriva vozila s opremom najvećeg intenziteta potrošnje.

Više detalja

Nazad
  • ŠTA JE WLTP CIKLUS VOŽNJE?

    WLTP ciklus vožnje se sastoji od nekoliko faza određenih prema uobičajenom stilu vožnje vozača iz čitavog sveta.

    Video: U Čemu Je Novina?
Dalje
Nazad
  • KOJE SU PREDNOSTI ZA VAS: REALNIJE VREDNOSTI ZA POTROŠNJU.

    Novi WLTP ciklus vožnje uzima u obzir situacije koje bolje oslikavaju realne okolnosti nego aktuelni NEDC standard, čime vam omogućuje bolju procenu dnevne potrošnje.

    Video: Šta je wltp ciklus vožnje?
Dalje
Nazad
  • JEDNOSTAVNA UŠTEDA GORIVA.

    Faktori poput dizajna vozila i vremenskih prilika mogu uticati na potrošnju goriva na način koji ne možete kontrolisati. Ali, jeste li znali da možete uticati na čak 1/3 vaše potrošnje?

Dalje

PITANJA O NOVIM VREDNOSTIMA ZA POTROŠNJU.

Zašto je NEDC zastareo?

NEDC (New European Driving Cycle) je uveden 1992, ali su se automobili, putevi i ponašanje u vožnji od tada promenili. NEDC je veštački laboratorijski test i služi isključivo da uporedi različita vozila, a ne da odrazi normalnu potrošnju. Ovo znači da je realna potrošnja često veoma različita od informacija koje pruža NEDC. Glavni razlozi uključuju:

 

• Teorijski profil vožnje ne odgovara profilu realnog vozača.
• Nedovoljno ubrzanje.
• Previše zaustavnih faza.
• Ne uključuje veće brzine, npr. na autoputu. Zbog ovoga je prosečna prikazana brzina pemala.
• Promene stepena prenosa su široko definisane tipom menjača, npr. iste su za sve automobile s manuelnim menjačem.
• Opciona oprema nije uzeta u obzir.

Šta NEDC meri?

NEDC je zakonska obaveza za sva vozila od 1992. NEDC je zasnovan na donekle teorijskom profilu vožnje i sastoji se iz dva dela: u prvih 13 minuta simulište vožnju u gradskom saobraćaju s brojnim fazama stani-kreni. Drugi deo odgovara vangradskoj vožnji s maksimalnom brzinom od 120 km/h.

Koja su četiri dela WLTP-a?

Da bi realnije odredio vrednosti za potrošnju, WLTP ciklus vožnje se bazira na globalnom statističkom istraživanju profila vožnje. On se sastoji od četiri dela s različitim prosečnim brzinama koje uopšteno prikazuju profile vožnje u čitavom svetu: mala, srednja, velika i ekstra velika. Svaka faza uključuje različitu količinu i stepen ubrzanja, kočenja, zaustavljanja, itd. koji odražavaju svakodnevne situacije u vožnji.

Kakva je razlika između NEDC i WLTP?

Od uvođenja NEDC-a 1992. godine, automobili i stil vožnje znatno su se promenili. WLTP parametri testiranja su redefinisani kako bi bolje odražavali realne uslove. Oni sad uključuju:

  • Duže vremenske cikluse (30 min prema 20 min)
  • Kraće vreme zaustavljanja (13% prema 25%)
  • Veće razdaljine (oko 23 km prema 11 km)
  • Veće brzine (maks. 130 km/h prema 120 km/h)
  • Gotovo 50% veću prosečnu brzinu
  • Veće maksimalno ubrzanje i više faza ubrzanja
  • Približno 20-30% veću snagu na osnovu dinamičnijih situacija u vožnji
  • Realističnije određivanje otpora kotrljanja za testiranje potrošnje goriva
  • Uzimanje u obzir opcione opreme na vozilu


Vrednosti dobijene WLTP-om se mogu porediti u čitavom svetu, dok NEDC vrednosti važe samo za Evropu

Close

Dok aktuelni NEDC standard predstavlja vrednosti za potrošnju ‚‚u gradu, van grada i kombinovanu", zasnovane na teoretskom profilu vožnje, WLTP koristi ‚‚realne" profile vožnje dobijene iz globalnog statističkog istraživanja. WLTP ciklus vožnje podeljen je u četiri dela s različitim prosečnim brzinama: malom, srednjom, velikom i ekstra-velikom. Svaki deo se sastoji od različitih faza tokom vožnje, faze zaustavljanja, ubrzanja i kočenja, koje predstavljaju profile svakodnevne vožnje. Svaka kombinacija motora/menjača testirana je kako s najekonomičnijom opremom, tako i sa opremom najvećeg inteziteta potrošnje goriva.

Počevši s Astrom, Opel će testirati svaki model. Objavljene vrednosti definišu raspon od najniže do najviše potrošnje za svaku kombinaciju motora/menjača. Ovo daje dobre naznake očekivane dnevne potrošnje za svaki model.

Molimo, imajte u vidu: Vrednosti zasnovane na WLTP ciklusu vožnje se određuju korišćenjem standardizovanog, unapred definisanog ciklusa vožnje na uređaju za ispitivanje.

Close

Vrednosti za potrošnju koje navodi NEDC standard (Novi evropski ciklus vožnje) su precizne i lake za poređenje, ali nisu savršene. Od kako je NEDC postao zakonski obavezan 1992. godine, automobili i individualni stil vožnje znatno su se promenili. Da bi bolje odražavali nove uslove, parametri testiranja su redefinisani u proceduri ‚‚Globalno usklađenog postupka ispitivanja za laka vozila" (WLTP).

Sada se uzima u obzir sledeće:
- Realnija dinamika vožnje i spoljna temperatura
- Testiraju se veće razdaljine
- Veća prosečna i maksimalna brzina
- Kraća zaustavljanja
- Više kočenja i ubrzavanja

Uticaj opcione opreme takođe igra ulogu u WLTP ciklusu vožnje.
Ovaj novi ciklus vožnje postaje zakonski obavezan za sve proizvođače automobila od jeseni 2017.

Close

Dnevna potrošnja goriva jednog vozila umnogome zavisi od individualnog profila korišćenja i toga gde se vozi: u gradskom saobraćaju, na otvorenom putu ili autoputu. Ove razlike su bolje prikazane u WLTP ciklusu vožnje. Umesto da samo izračunava vrednosti ‚‚u gradu, van grada, kombinovane" (kako navode Uredbe (EC) br. 715/2007 i 692/2008) zasnovane više na teoretskom profilu vožnje, WLTP obezbeđuje četiri pojedinačne vrednosti za različite, unapred određene profile putovanja (malu, srednju, veliku i ekstra veliku) koje su zasnovane na statističkim istraživanjima i analizi profila vozača i prosečnih vrednosti. Uz ovo, WLTP ciklus vožnje je dinamičniji nego NEDC i odražava veće ubrzanje, veću prosečnu brzinu i veću maksimalnu brzinu.

 

Vrednosti objavljene za Opel Astru od juna 2016. prikazuju raspon koji se objašnjava na sledeći način: Niža vrednost je najniža vrednost od četiri faze WLTP-a, gde je vožena verzija Opel Astre s najnižim vrednostima potrošnje za navedenu kombinaciju motora/menjača. Gornja vrednost predstavlja najvišu vrednost od četiri faze WLTP ciklusa, gde je vožena verzija Opel Astra s najvišim vrednostima potrošnje za konkretnu kombinaciju motora/menjača. Dobijene vrednosti obezbeđuju dobar pregled i korisnu naznaku očekivane dnevne potrošnje.

 

Molimo, imajte u vidu da su vrednosti zasnovane na WLTP ciklusu vožnje određene korišćenjem standardizovanog, unapred definisanog ciklusa vožnje na uređaju za testiranje.

Close

Ciklus vožnje prema WLTP-u (‚‚Globalno usklađen postupak ispitivanja za laka vozila") nudi rešenje za ono što su ključne zamerke NEDC-u (‚‚Novi evropski ciklus vožnje"). NECD je aktuelni merni metod koji je naveden u Uredbama (EC) br. 715/2007 i 692/2008, pa je i dalje je zakonski obavezno objavljivati vrednosti za potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova u skladu s njim. Profil vožnje prema novom ciklusu vožnje više odgovara svakodnevnoj vožnji i nije izmeren samo za određen nivo opreme, već uzima u obzir i uticaj dodatne opcione opreme.

 

Dnevna potrošnja goriva jednog vozila umnogome zavisi od individualnog profila korišćenja i toga gde se vozi: u gradskom saobraćaju, na otvorenom putu ili autoputu. Ove razlike su bolje prikazane u WLTP ciklusu vožnje. Umesto da samo izračunava vrednosti ‚‚u gradu, van grada, kombinovane" (kako navode Uredbe (EC) br. 715/2007 i 692/2008), zasnovane više na teoretskom profilu vožnje, WLTP obezbeđuje četiri pojedinačne vrednosti za različite, unapred određene profile putovanja (malu, srednju, veliku i ekstra veliku) koje su zasnovane na statističkim istraživanjima i analizi profila vozača i prosečnih vrednosti. Uz ovo, WLTP ciklus vožnje je dinamičniji nego NEDC i odražava veće ubrzanje, veću prosečnu brzinu i veću maksimalnu brzinu.

 

Vrednosti objavljene za Opel Astru od juna 2016. prikazuju raspon koji se objašnjava na sledeći način: Niža vrednost je najniža vrednost od četiri faze WLTP-a, gde je vožena verzija Opel Astre s najnižim vrednostima potrošnje za navedenu kombinaciju motora/menjača. Gornja vrednost predstavlja najvišu vrednost od četiri faze WLTP ciklusa, gde je vožena verzija Opel Astre s najvišim vrednostima potrošnje za konkretnu kombinaciju motora/menjača. Dobijene vrednosti obezbeđuju dobar pregled i korisnu naznaku očekivane dnevne potrošnje.

 

Molimo, imajte u vidu da su vrednosti zasnovane na WLTP ciklusu vožnje određene korišćenjem standardizovanog, unapred definisanog ciklusa vožnje na uređaju za testiranje.